fredag 22 juli 2011

Lofoten

I slutet av maj var jag med Fredrik Rapp och hans adepter på Lofoten för att utforska bergen. Vi fick en solig fredag med oss Arild Meyer som guide på tur upp för en av Lofotens högsta toppan. Detta var enastående. 1000 rakt upp från fjorden och lite slaskig snö att vandra i. Berget är förtjusande och utsikten från toppen var enastående. Vintertid bjuder det berget och området på fantastisk skidåkning, på våren klättring. Området är "så" värt att besöka.
Här finns också massor av klippklättring. Fredrik och jag klättrade massor fast inte så vi blev nöjda, fast nöjd ändå men vi ville klättra mer.

Lofoten är det svårt att få för mycket av mig veterligen. Det var en bra och den enda riktigt relevanta träningen jag fick inför Pakistan. Det är en annan sak att vara i berg än att klättra på klippa. Fast jag har även som mål att klättra Stockholms sämsta leder för att bli bekväm att svälja djupt på led. Men jag har inte behövt svälja så djup hittills. Fast om man ser det från ett annat perspektiv så är det sämsta ibland det bästa. Man kan ju inte veta innan man provat.

1 kommentar:

  1. Kom ner till skåne en sväng och klättra direttissiman på Vandflyver så kan LOVA att du kommer få svälja djupt... Tror bestämt att det är vår gamla 100%kullenlista som du skulle behöva ticka av ;)

    Fina bilder förresten. Vore fint om dom låg i lite större upplösning /Fredrik

    SvaraRadera